Tuesday, April 10, 2012

TIPS MEMILIH HOMESTAY

Homestay keluarga di Sik, Kedah tentunya di Nafru Homestay


Anda berkemungkinan akan datang ke Sik, Kedah di atas urusan menghadiri kenduri perkahwinan sahabat atau keluarga. Tentunya anda tidak datang berseorangan dan kadangkala melibatkan 3 buah kereta atau MPV, persoalannya di mana  anda perlu berehat secara praktikal dan bajet. Jawapan yang paling tepat ialah memilih Homestay.
Homestay pilihan sama ada rumah kampung, rumah taman jenis teres atau rumah berkembar yang mempunyai tempat parkir kereta dan anak-anak bermain. Nafru Homestay mungkin memenuhi keperluan anda dengan harga yang berpatutan dan mampu bayar. Berikut beberapa tips yang boleh membantu anda ketika memilih homestay.
1. Tetapkan bajet anda dan kemampuan wang anda. Contohnya sewa homestay di bawah RM 200.00 , jika menginap di hotel tentunya RM 90 hanya untuk 2 orang sahaja.
2. Kenalpasti bilangan ahli rombongan anda kerana kebiasaan Nafru Homestay mampu menampung 3 buah kereta atau 15 orang.
3. Kenalpasti lokasi yang anda hendak bercuti tentunya Nafru Homestay berhampiran dengan tempat peranginan dan lokasi yang strategik
4. Lawati laman web dan facebook homestay serta lihat samaada ia memenuhi keperluan anda dan keluarga anda
5. Gunakan Google Map atau GPS untuk kenalpasti lokasi homestay dan destinasi yang hendak di tuju di sana tapi Sik Cuma pekan kecil tentu mudah dituju.
6. Buat panggilan terus kepada tuan homestay untuk mendapat harga terkini dan promosi lagi lama menginap lagi banyak diskaun. Cubalah di Nafru Homestay
7. Kenalpasti perkhidmatan tambahan yang boleh diberikan contohnya khidmat nasihat dan juga kereta sewa mana tahu ia boleh membantu anda.

0 comments:

Post a Comment